راههای طبیعی یا بدون دارو کنترل چربی ؟

پرسش و پاسخراههای طبیعی یا بدون دارو کنترل چربی ؟
دکتر افشین عشقی عضو سایت asked 6 سال ago

1- مقدار چربی روزانه را به کمتر از 20% انرژی کل روزانه برسانید کمتر از 7% آن چربی اشباع شده باشد از روغنهای سالم تر مثل روغن زیتون ، کانولا ،آفتابگردان استفاده شود
2- ورزش کنید :60-30دقیقه ورزش با شدت متوسط از نوع هوازی در اغلب روزهای هفته و هفته ای دوبار هر بار 20 تا30 دقیقه ورزش های فشاری
3- از غذاهای حاوی OMEGA3 مثل تخم کتان ، ماهی استفاده کنید ولی بدلیل اینکه باید مقدار زیادی ماهی نزدیک نیم کیلو هر روز بخورید تا OMEGA3 مورد نیاز را به بدن برسانید پس استفاده از کپسول های روغن ماهی الزامی خواهد بود
4- بجای کربوهیدراتهای ساده مثل شکر از کربوهیدراتهای پیچیده تر مثل غلات با سبوس کامل بعنوان جایگزین ها استفاده شود مثلا برنج قهوه ای بجای برنج سفید ، نان سبوس دار بجای نان ساندویچی ، نان لواش و…
5- فیبرهای غذایی مثل غلات سبوس دار ، سبزیجات ،میوه های با پوست فراموش نشود توصیه می شود روزانه 10-5 گرم فیبر استفاده شود .
6- سیگار را قطع کنید .

7- اگر تری گلیسرید بالای 1000 دارید مصرف چربی روزانه رابه کمتر از 10% انرژی روزانه تحت نظر یک متخصص تغذیه برسانید .