چه ورزشهایی برای من مناسب است ؟

پرسش و پاسخدسته بندی: سوالات دیابتچه ورزشهایی برای من مناسب است ؟
دکتر افشین عشقی عضو سایت asked 6 سال ago

1– هوازی—– ورزشهایی که بطور مستمر و طولانی ( بیش از 2 دقیقه ) طول می کشند و ضربان قلب در هنگام تمرین کمتر از 70 % حداکثر ضربان قلب می باشد فرمول محاسبه حداکثر تعداد ضربان قلب : عدد 220 را از سن خوتان کم کنید
ورزشهایی مثل دویدن ، پیاده روی ، دو چرخه سواری ، شنا …..
2– تمرینات غیر هوازی —– ورزشهایی هستند که برای مدت زمان کوتاه ( کمتراز 2 دقیقه ) و با شدت بیش از 70% حداکثر ضربان قلب صورت می گیرند .

ورزشهای سنگینی مثل دوی استقامت ، فوتبال یا بسکتبال هم که بیش از 2 دقیقه طول میکشد جزو این دسته هستند .این ها ورزشهایی هستند که ضربان قلب بسیار بالا میرود و دچار تجمع اسید لاکتیک در بدن و خستگی منوط میشوند .

یک آزمون ساده برای افتراق این دو دسته ورزش :
اگر هنگام ورزش توانستید حرف بزنید تمرین شما از نوع هوازی است ولی اگرنتوانید صحبت کنید واصطلاحا نفس نفس بزنید از نوع بی هوازی است .

در یک فرد دیابتی توصیه شده است :

که در هفته 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط یعنی 70-55% حداکثر تعداد ضربان قلب انجام شود و حداکثر فاصله در حد سه بار در روز باشد ( یک روز در میان )